logo Kingweb

Wybór słów kluczowych

Analiza i wybór słów kluczowych

Dobór odpowiednich haseł kluczowych, przynoszących konkretne wejścia na stronę jest bardzo ważnym krokiem do efektywnego pozycjonowania strony internetowej. Jako rzetelna firma pozycjonująca zapewniamy fachowe doradztwo w tym zakresie.

Inwestując w pozycjonowanie zależy nam na tym, by dotrzeć do potencjalnego klienta, który zainteresowany jest akurat tym, co posiadamy w ofercie a nie do osób przypadkowych, generujących jedynie "sztuczny" ruch na stronie, ruch nie przynoszący korzyści w postaci zapytania a tym bardziej skorzystania z naszej oferty. Wartościowe wejścia na stronę to wejścia osób, które faktycznie znajdują na niej to, czego poszukiwały. Dobierając słowa kluczowe do pozycjonowania należy postawić się w sytuacji tej osoby (myśleć tak jak ona). A świadomość poszukujących w Internecie z każdym dniem rośnie i wiedzą oni doskonale, że im bardziej szczegółowo zakreślą swoje poszukiwania, tym szybciej dotrą do celu i znajdą akurat to, czego poszukują. Dlatego wysokie pozycje na hasła zbyt ogólne mało kiedy przyniosą zyski adekwatne do kosztów poniesionych na pozycjonowanie takiego hasła (a hasła ogólne z reguły są hasłami drogimi).

WARTOŚCIOWY RUCH

W większości przypadków to właśnie hasła skonkretyzowane przynoszą największe zyski, bo pozwalają dotrzeć do Twojego klienta.
Weźmy jako przykład salon kosmetyczny z krakowa. Wysoka pozycja strony na hasło "salon kosmetyczny" na pewno mocno zwiększy ruch na stronie, ale w większości przypadków będzie to ruch osób zupełnie przypadkowych, wcale nie poszukujących salonu w Krakowie, a w związku z tym ruch nie przynoszący korzyści w postaci wizyty klienta w tym salonie a o to przecież chodzi. I w związku z tym koszty poniesione na pozycjonowanie takiego hasła nie będą adekwatne do uzyskanych korzyści z jego wysokiej pozycji.

Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja, gdy salon ten jest na wysokiej pozycji na hasło "salon kosmetyczny kraków". Oczywiste jest, że osoba, która wpisze takie hasło w Google, jest już potencjalnym klientem naszego salonu i jest bardzo duża szansa, że skorzysta z naszych usług. A mieszkając w Krakowie i poszukując salonu kosmetycznego od razu zakreślę terytorium (miasto), które mnie interesuje czyli właśnie Kraków, bo nie jestem przecież zainteresowany salonem w Siedlcach, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy gdziekolwiek indziej skoro mieszkam w Krakowie (no, chyba że planujemy skorzystać z zabiegów właśnie w Warszawie czy Poznaniu - ale wtedy również ujmiemy to miasto w poszukiwaniach). I nawet jeśli znajdzie się ktoś, kto w takiej sytuacji na początku wpisze w Google tylko "salon kosmetyczny" to widząc wyniki (salony z przeróżnych stron Polski) za chwilę zmieni słowo kluczowe adekwatnie do swoich zapotrzebowań czyli np. "salon kosmetyczny w Krakowie".

WYRAZY WIELOZNACZNE

Kolejna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę przy doborze haseł to hasła mające wiele znaczeń. Na przykład nie ma sensu, by firma sprzedająca zamki błyskawiczne pozycjonowała się na hasło "zamki", które równie dobrze może oznaczać zamki jako budowle, zamki drzwiowe czy nawet zamki dmuchane dla dzieci. Wysoka pozycja na hasło "zamki" nie przyniesie mu wartościowego ruchu na stronę, skutkującego zamówieniem. Mając na uwadze dotarcie do potencjalnego klienta zainteresowanego akurat tym, co oferuje, postawi na hasło "zamki błyskawiczne".

Jeszcze jedna wskazówka - jeśli mamy taką możliwość to pytajmy swoich klientów, po jakich hasłach nas poszukują, co wpisują w Google...

Pamiętajmy też, że my jesteśmy ekspertami w swojej branży, ale nasz klient niekoniecznie... Nie musi on znać naszego fachowego nazewnictwa czy stosowanych przez nas pojęć technicznych. Często używa potocznych haseł kojarzących się z daną usługą czy produktem. Czasami szukając odpowiedzi na swoje pytania bazuje na hasłach opisujących jego problem, nie zawsze zna od razu rozwiązanie.

Zapraszamy do kontaktu z nami - chętnie pomożemy dobrać optymalne słowa kluczowe do pozycjonowania  Twojego serwisu.

Zachęcamy też do skorzystania z bezpłatnej wyceny pozycjonowania.